به گزارش مشرق، گزارش میدانی زیر تنها بیانگر گوشه ای از این بازار هفت رنگ است. بازاری که تفاوت قیمتی در آن بسیار به چشم میخورد و البته بد نیست بدانیم که از جمله مهم ترین دلایل اختلاف قیمت بین این محصولات، تفاوت در کشور سازنده موتور محصول و همینطور کشور مونتاژ کننده سایر اجزای محصول است.
به طور مثال یخچال های ویرپول دارای موتوری برزیلی با مونتاژ ایتالیا هستند که البته از جمله سازندگان موتور یخچالهای ویرپول میتوان به مکزیک نیز اشاره کرد که محصول این کشور در بازار به محصولی از آمریکا مشهور است.
قیمت یا کیفیت؟
گشتی مفصل در بازار لوازم خانگی حاکی از این نکته مهم است که در حال حاضر بیشتر خریداران در پی تهیه جهیزیه بوده و بهدنبال قیمتهای مناسب هستند و این در حالی است که محصولات با درجه کیفی الف از میانگین قیمت سه تا چهار میلیون تومان برخوردارهستند. البته در این میان مشتری هایی نیز به چشم میخوردند که از میان قیمت و کیفیت، کیفیت محصول را ترجیح میدادند و واقف بودند که در صورت پرداخت هزینه بیشتر کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد.
از پر طرفدارترین محصولات بازار می توان به یخچالهای کرهای اشاره کرد. این رغبت زیاد به این محصولات کره ای در حالی است که محصولات تولید داخل همچون اسنوا و الکترو استیل از مرغوبیت نسبتا بالایی برخوردار هستند، اما به گفته فروشندگان، بهعلت تبلیغات نامناسب و ارائه ضعیف در معرفی محصول آنچنان که باید و شاید محبوبیت لازم را میان خریداران بازار ایران ایجاد نکرده اند و مشتری ایرانی هنوز معتقد است که محصول تولید شده در خارج از ایران کیفیت بهتری از تولیدات داخل دارد حتی اگر محصول خارجی درجه کیفی ب داشته باشد و این هم جای تاسف دارد و هم میتواند زنگ خطری برای اقتصاد کلان کشور محسوب شود.
لازم به ذکر است که قیمتهای ارائه شده به صورت میانگین بوده و برای هر یک از محصولات، بسته به اندازهای که دارند حداقل و حداکثر قیمت در نظر گرفته شدهاست (اندازه ها برحسب فوت است).
به طور مثال یخچال های ویرپول دارای موتوری برزیلی با مونتاژ ایتالیا هستند که البته از جمله سازندگان موتور یخچالهای ویرپول میتوان به مکزیک نیز اشاره کرد که محصول این کشور در بازار به محصولی از آمریکا مشهور است.
قیمت یا کیفیت؟
گشتی مفصل در بازار لوازم خانگی حاکی از این نکته مهم است که در حال حاضر بیشتر خریداران در پی تهیه جهیزیه بوده و بهدنبال قیمتهای مناسب هستند و این در حالی است که محصولات با درجه کیفی الف از میانگین قیمت سه تا چهار میلیون تومان برخوردارهستند. البته در این میان مشتری هایی نیز به چشم میخوردند که از میان قیمت و کیفیت، کیفیت محصول را ترجیح میدادند و واقف بودند که در صورت پرداخت هزینه بیشتر کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد.
از پر طرفدارترین محصولات بازار می توان به یخچالهای کرهای اشاره کرد. این رغبت زیاد به این محصولات کره ای در حالی است که محصولات تولید داخل همچون اسنوا و الکترو استیل از مرغوبیت نسبتا بالایی برخوردار هستند، اما به گفته فروشندگان، بهعلت تبلیغات نامناسب و ارائه ضعیف در معرفی محصول آنچنان که باید و شاید محبوبیت لازم را میان خریداران بازار ایران ایجاد نکرده اند و مشتری ایرانی هنوز معتقد است که محصول تولید شده در خارج از ایران کیفیت بهتری از تولیدات داخل دارد حتی اگر محصول خارجی درجه کیفی ب داشته باشد و این هم جای تاسف دارد و هم میتواند زنگ خطری برای اقتصاد کلان کشور محسوب شود.
لازم به ذکر است که قیمتهای ارائه شده به صورت میانگین بوده و برای هر یک از محصولات، بسته به اندازهای که دارند حداقل و حداکثر قیمت در نظر گرفته شدهاست (اندازه ها برحسب فوت است).